Dersin Adı | Yapı Malzemeleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 307 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Yapı malzemelerin özelliklerinin ve davranışlarının öğretilmesi.Yapı malzemeleriyle ilgili standartlar ve test yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Karışım hesabı yapılması.Yapı malzemelerinin geliştirilmesi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Alçı, çimento, mıcır gibi yapı malzemelerinin tipleri, üretim yöntemleri, özellikleri ve yapılarda kullanım alanları. Taze ve sertleşmiş betonun özellikleri. Beton karışım hesabı. Tuğla, tapı taşları, sıva, çelik ve polimerlerin genel özellikleri. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yapı malzemelerine giriş: Dersin amacı, tanımı, yapı malzemelerine giriş. | Bölüm-1&2; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
2 | Çelik, ahşap ve polimerler. Polimer tipleri. Termoplastikler, Termosetler. Kimyasal plastikleri. Plastiklerin tipleri. Organik plastiklerin üretimi. Yapılarda plastik. | Bölüm-11, 12, 13, 15; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
3 | Çelik, ahşap ve polimerler. Polimer tipleri. Termoplastikler, Termosetler. Kimyasal plastikleri. Plastiklerin tipleri. Organik plastiklerin üretimi. Yapılarda plastik. | Bölüm-11, 12, 13, 15; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
4 | Çimento ve agregalarlar: Çimentonun tarihçesi. Portland çimentosunun malzemeleri. Çimentonun kimyasal bileşenleri. | Bölüm-7&8; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
5 | Çimento ve agregalar: Üretim. Fiziksel özellikler ve tipler (EN, ASTM). | Bölüm-7&8; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
6 | Çimento ve agregalar: Agregaların genel tipleri. Partikül şekli ve tekstürü. Mekanik ve fiziksel özellikleri. | Bölüm-7&8; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
7 | Taze ve sertleşmiş beton: İşlenebilirlik ve işlenebilirliğin ölçümü. Segregasyon. Karıştırma süresi. Karışım suyu kalitesi. | Bölüm-9: 9.1-9.6; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
8 | Ara sınav | |
9 | Taze ve sertleşmiş beton: Sertleşmiş betonda sünme Dayanıklılık. Sertleşmiş betonun test edilmesi ve değerlendirilmesi. | Bölüm-9: 9.7, 9.8; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
10 | Beton karışım hesabı: Betonun kullanılabilirliği. Betonun basınç dayanımı ve beton sınıfları. Betonun dayanımının üretim sırasında gösterdiği değişkenlik. Karakteristik dayanım. Karışım hesabı sınırları. Karışım hesabı. Karışım hesabı örnekleri | Bölüm-9: 9.9; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
11 | Tuğla, yapı taşı, sıva: Üretim. Tuğla çeşitleri. Tuğla duvarlar için harç. Tuğla ve tuğla duvarların özellikleri. Taş yapılar. Taş seçimi. | Bölüm-3&10; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
12 | Tuğla, yapı taşı, sıva: Cam tuğla çeşitleri. Yangına dayanıklı tuğla duvarlar. Sıva uygulaması. Alçı sıvaların tipleri. Hafif mıcırlar. Kireç. Sıva seçimini etkileyen durumlar. Sıvalardaki sorunlar. | Bölüm-3&10; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
13 | Kireç ve Alçı: Kireç ve alçının üretimi. Alçının sertleşmesi. Alçının özellikleri, hidrolik kireçler. | Bölüm-4&5; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
14 | Tekrar | Bölüm-1-15; “Introduction to Materials Science for Civil Engineers,” S. Erdoğan, T. Y. Erdoğan, METU Press, 2014 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | T.Y. Erdoğan, Materials of Construction, Metu Press, 2014 ISBN:978-605-5164-71-3 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Edward Allen and Joseph Iano, Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods, 7th Ed. N.J.: J. Wiley & Sons, 2019, ISBN: 9781119446194. C. Hornbostel, Construction materials: types, uses and applications, New York: John Wiley & Sons, 1991, ISBN: 978-0471851455 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest